torsdag 13 februari 2014

The Bitter Kingdom

Klicka på namnet för att komma till bokens Goodread sida.

 The Bitter Kingdom (Fire and Thorns #3) av Rae Carson
Språk: Engelska

Den här serien är en av de bättre jag läst. Inte direkt för att den var super, men för att den var väldigt annorlunda och hade en annorlunda hjälte. En tjock tjej med dåligt självförtroende, som inte bara magiskt blir superbra över en natt.

Andra boken slutade med en ordentlig cliffhanger, och jag svor högt över att den tredje boken då inte var släppt. Nu fick jag äntligen läsa den, och jag är faktiskt nöjd med slutet.

Tempot var ibland lite långsamt då det är väldigt mycket resande i boken, men det hände ändå saker hela tiden så det kändes inte allt för segt. Huvudpersonen har sedan första boken genomgått en ordentlig förändring och är som karaktär betydligt intressantare och listigare. Även karaktärerna omkring Elisa är intressantare och djupare. Allt är inte bara svart och vitt hela tiden, det finns en miljon nyanser där emellan. Det introduceras även en ny liten karaktär i boken som jag verkligen gillar. Hon är så liten och oskyldig och bara urgullig.

Jag tycker att boken var riktigt bra, och serien i sin helhet var helt klart läsvärd (även om jag tyckte att första halvan av tvåan var riktigt seg). Men jag rekommenderar verkligen serien!

Betyg:
 8/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar