fredag 21 februari 2014

Fem frågor

Jag hittade en liten rolig grej på tinaelisabeth's blogg idag, som jag också ville göra!

Fem frågor om böckerna i min bokhylla


1. En bok jag inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
Kampen om Järntronen. Jag fick de tre första böckerna av farmor innan jag åkte till USA. De fick stanna hemma, men även om jag varit hemma sedan augusti så har jag fortfarande inte hunnit läsa den första!

2. Den bästa boken jag har hemma.
Hungerspelen. Efter lite funderingar har jag kommit fram till att det här är den boken som är bäst i hyllan. Den fanns några andra som kom straxt efter, men Hungerspelen är den som vinner just nu. Jag saknar känslan av när jag läste den första gången och höll andan för vad som skulle hända.

3. En bok jag önskar varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Låt den rätte komma in. Det här var definitivt inte min typ av bok. Jag tyckte den var jättetråkig!

4. Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den men som bara blivit stående. 
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den här boken köpte jag inte, jag vann den.. men jag räknar den ändå! Jag längtade så sjukt mycket när jag visste att jag skulle få hem boken, och sedan när jag väl fick den så har det bara inte blivit av att jag börjat läsa den!

5. En bok jag köpt mest för att den hade vackert omslag.
Mer än ögat ser. Boken var visserligen helt okej, men jag köpte den faktiskt mest för att jag tyckte om omslaget! Ganska dumt egentligen!

2 kommentarer:

  1. Hehe, vi verkar ha lite lika smak :) Hungerspelen är SÅ bra! En av de bästa böckerna jag har också. Låt den rätte komma in kommer jag knappt ihåg, så jag kan väl inte säga att jag gillade den särskilt mycket. Hundraåringen hade jag jättehöga förväntningar på, och blev jättebesviken när jag väl läste den. Inte alls min typ av bok. Och mer än ögat ser och två till i samma serie köpte jag också lite för att omslagen är så himla fina. Det hade jag glömt. :p

    Och tack för länken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha japp :) Det är bra, gör så att jag inte har så höga förväntningar på Hundraåringen ;) haha då kanske jag tycker att den är bra! :P
      Jag har faktiskt del två i "mer än ögat ser"-serien också. Men den tyckte jag var jätterörig :/ så efter det så slutade jag läsa den serien... :/

      hehe så lite så :) :)

      Radera