fredag 28 februari 2014

värdelös på utmaningar

Jag har insett för ett tag sedan, att jag är helt värdelös på utmaningar! Den enda sortens utmaning som jag lyckats hyfsat med är antalet böcker jag ska läsa på ett år. Den "utmaningen" kommer från Goodreads, och jag har till och med en liten räknare här på min blogg för att andra ska kunna följa med mig på mitt mål!

I år är det inte ett speciellt högt mål som jag har. 15 böcker. Anledningen till detta är helt enkelt att skolan tar så fruktansvärt mycket tid för mig, och att jag helt enkelt inte hinner läsa.. Förra året hade jag 30 böcker som mål. Jag läste 24-25st fram tills augusti, men lyckades ändå inte klara målet utan slutade på 28 böcker totalt. Behöver jag ens påpeka där att skolan började...?? Med min dyslexi så blir skolan helt enkelt väldigt jobbig, och då får böckerna lida.

Jag har idag bestämt mig för att officiellt avsluta min "30 days of books"-utmaning. Den var populär för ca 2 år sedan och jag hade mitt första inlägg den 12 maj 2012, och har fortfarande bara kommit till dag 20! Så nu tycker jag att det får vara nog!

Jag är lite konstig så.. jag kan vara jättepepp på att göra någon utmaning, men när jag väl har börjat med den så tappar jag intresset och det blir bara pannkaka! Jag är som en tjurig treåring helt enkelt!

Jag ska försöka "se över" min blogg till helgen. Rensa ut bland gamla löften och försöka se vad jag vill ha kvar och vad jag vill göra. Lite nyårsstädning, 2 mån för sent...

Jag såg igår att jag även fått två nya följare på bloglovin, så till sist så vill jag bara hälsa er hjärtligt välkomna!

http://www.styleroom.se/album/25645
Så här skulle jag vilja ha det... kanske kan jag få det så när jag flyttar i April...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar