fredag 15 december 2017

Svarta Blixten

Har du barn som har svårt att slita sig från YouTube eller Netflix för att läsa? Kanske kan Svarta Blixten hjälpa dig!


Svarta Blixten & Barnen – handlingen
Svarta Blixten & Barnen är den första historien av en planerad sagoserie. Den utspelar sig i en värld som på många sätt är lik vår egen värld. Där finns barn, föräldrar och skolor, men också riddare, drakar och borgar.

Det är en spännande och rolig historia som uppskattas av barn i olika åldrar, allt från 3-10 år, beroende på val man tar och hur man läser historierna tillsammans (eller själv för den delen om man är lite större).

Det blandas friskt mellan lättsam humor, finurliga lösningar och spänning. Sagan innehåller också ett par lite djupare episoder för att rama in historien.


Jag är lite av en tekniknörd, så när jag gick förbi Magnus Nilsson på bokmässan så var jag bara tvungen att stanna! Att skriva en interaktiv saga är något som jag själv har funderat på och här fanns det redan! För ja, jag har inga barn så jag får testa på mig själv. Men jag är övertygad om att jag hade älskat det ännu mer om jag var yngre!

Det är enkelt att komma igång och jag gillar att jag själv kan vara med och bestämma handlingen lite. Språket är enkelt och passar för högläsning eller för de barn som börjat läsa själva. Det är ganska lite text på varje sida och man får snabbt vara med och bestämma vad som kommer att hända.

HÄR kan du själv kolla in om du vill testa! De två första episoderna är gratis!


Det här inlägget är inte sponsrat, jag stötte på Svarta Blixten på bokmässan och gillade idén bara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar