onsdag 3 januari 2018

Planer för det kommande året!

Under 2017 la jag mer energi på bloggen än jag någonsin gjort tidigare. Jag planerade och försökte lägga upp en plan för hur jag skulle göra. Utöver det så blev det en massa tävlingar efter bokmässan, som gjorde att visningarna sköt i höjden! Superkul verkligen!

I min förra planering så blev det till slut att jag hade ett inlägg om dagen att lägga upp, vilket jag faktiskt inte hann med. Jag tycker också att det ibland blev alldeles för lite av recensioner och tankar kring böcker utan handlade om andra saker. Fortfarande bokrelaterat, men inte riktigt det jag vill att bloggen ska handla om.

Så i år så har jag tänkt lite annorlunda! Istället för en veckoplanering så har jag gjort en skiss på en månadsplanering! Den är inte skriven i sten, men är tänkt att se ut ungefär så här.


Som du kan se är det inte inskrivet saker varje dag och det är mer vikt vid recensioner. Det viktiga för mig här var att varje blogginlägg faktiskt ska tillföra något och inte bara bli slentrianmässigt att "nu måste jag lägga upp något för nu är det måndag igen". Det här kommer att göra att bloggen inte kommer att bli "vecko-specifik" utan att den upprepar sig varje månad istället.

En annan förhoppning med det här är att jag faktiskt ska få mer tid att läsa. Jag har ibland känt att jag måste prioritera bort läsandet för att blogga, och det är ju verkligen helt fel ordning på saker och ting!

Jag ser verkligen fram emot det nya året och jag har många idéer på vad jag kan skriva om här!

Jag hoppas att du vill följa med på ett nytt spännande år! God fortsättning!



2 kommentarer: