fredag 30 mars 2012

lite efter...

Ja, jag är då lite efter.. men det är för att jag har så mycket att göra med skolan och ansökan till au pair, och sen ska man ha någon tid för hunden där någonstans också..

Jag ska svara på veckans tematrio, från lyrans!

Den här veckan var temat: Vilka är de tre bästa böckerna jag har läst under 2012?


  1. På första plats hamnar nog utan tvekan Hungerspelen av Suzanne Collins! Jag har även nu hunnit läsa Fatta eld, och är helt uppslukad av serien! Vi får följa Katniss, som anmäler sig frivilligt till spelen för att rädda sin lillasyster, och hennes kamp för att överleva både innanför och utanför arenan. Tillsammans med Peeta, reprecenterar de distrikt 12 i de 74e Hungerspelet. 
  2. På andra plats kommer Matchad av Ally Condie. Min första dystopi bok som handlar om Cassia, som till en början faktiskt är helt nöjd och glad med livet som de lever(något som ska vara ganska ovanligt i dystopi böcker om jag förstått det rätt). Efter ett misstag ändras dock allt och hon börjar se saker med nya ögon. Mycket spännande och jag ska slänga mig över nästa bok så fort jag kan!
  3. Feber av Maggie Stiefvater hamnar på tredjeplatsen. Det är uppföljaren till Frost och liksom i den första boken följer vi Sam och Grace i deras kamp om kärleken. Det är inte lätt för dem, och när de äntligen trott att allt ska bli bra så händer det saker som förstör för dem igen. Kommer de att få leva tillsammans?

Mina recensioner går att läsa här på min blogg. De böcker jag valde är böcker som har stannat lite extra hos mig efter det att jag läst dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar