onsdag 9 augusti 2017

Det förlorade slaget

Varje söndag sitter jag nu och väntar på att det ska bli måndag igen, enbart för att på måndagen så kan jag kolla på ett nytt avsnitt av Game of Thrones. Jag ÄLSKAR den serien!


Tyvärr så är böckerna ett förlorat slag. Sagan om is och eld. Nu när tv-serien är i full gång igen så börjar jag åter igen tänka på böckerna. De som jag fortfarande inte har läst. Jag har till och med försökt att lyssna på den första som ljudbok - men även det har misslyckats.

Hur läser man en bok, när jag vet exakt allt som ska hända? Det är mysko egentligen. Harry Potter kan jag läsa hur många gånger som helst, jag vet vad som händer men ändå så gillar jag att läsa dem. Men när det kommer till GoT så går det inte. Jag dör av tristess.



Hur är det för dig? Har du någon bok/böcker som du verkligen inte tar dig igenom, fastän du egentligen vill?

4 kommentarer:

  1. Hittar aldrig tiden att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får lyssna på ljudbok till och från jobbet istället då :)

      Radera
  2. Jag har varken läst böckerna eller sett serien faktiskt. Eller jo, tre avsnitt men sen tröttnade jag ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ojdå, så kan det gå :) Det är många som inte gillar serien också. Det verkar ha blivit lite av en "antingen älskar du eller hatar du" (eller bara kanske inte är överförtjust) :)

      Radera