lördag 5 augusti 2017

Gillar du sagor från bröderna Grimm?

En kompis till mig ordnade för ett tag sedan en novelltävling, där priset var att man fick sin novell publicerad i hennes kommande antologi, Grimm. Novellerna skulle vara en av Grimms klassiska sagor, fast med någon form av twist. Kanske att den utspelade sig i nutid, någon hade ett annat kön eller att det fanns en extra twist med i slutet.

Nu var det så att hon fick in så många noveller som hon tyckte var så bra att de förtjänade en plats, att det helt enkelt blev 2 böcker! Grimm och Grimm Darker. Som namnen antyder så innehåller Darker de lite mörkare berättelserna, medan Grimm har "de vanliga".



Det här är skamlös reklam!! (Som hon för övrigt inte har en aning om att jag gör). Not sorry! Självklart tycker jag att alla ska kontakta Sofi Poulsen (Marchetti Förlag) och beställa ett ex av varje av henne! Priserna är 200kr/st eller 300kr för båda (jag reserverar mig för ev ändringar här), böckerna levereras i början på september. På facebooksidan går det även att läsa några smakprov för den som vill ha! Så, gå in och beställ böckerna så har ni en underbar höst framför er med en massa sagor i en helt ny version!



2 kommentarer:

  1. En mycket intressant idé, som gett upphov till sprakande skriväventyr. Härligt att du hittade dem så fort! (Innan de ens kommit ut!)

    SvaraRadera