onsdag 30 augusti 2017

The Eye of Minds

Namn: The Eye of Minds av James Dashner
Serie: The Mortality Doctrine #1
Språk: Engelska
Sidor: 308
Förlag: Ember
Rec-ex: Nej

Handling:
Världen är virtuell. Faran är verklig.

I framtiden lever de unga sina liv på VirtNet – en virtuell värld som tar över alla sinnen. Michael är en av dem, och han är ovanligt duktig. Han kan alla tricks och tröttnar aldrig på att spela. I spelets värld kan man vara vem man vill. Allt är möjligt.

Men även om världen är virtuell kan det bli farligt på riktigt. En okänd spelare har gått för långt och lämnat ett våldsamt spår av död efter sig.Han måste stoppas. För att fånga en hacker behövs en annan hacker. Michael och hans två bästa vänner får i uppdrag att bege sig djupt in i VirtNets mörkaste dimensioner, platser som få mänskliga ögon har sett. Risken finns att gränsen mellan spel och verklighet för alltid suddas ut.

Omdöme:
Den här boken köpte jag när jag var i USA för ett par år sedan. Jag hade läst The Maze Runner och blev nyfiken på den här. Den har stått i hyllan sedan dess och alltid blivit förbisedd av någon anledning. Men nu, äntligen, så tog jag tag i att läsa den!

Jag tyckte att den var riktigt bra! Som den data- och spelnörd jag är gillade jag att läsa en bok där det var en virtuell värld som var huvuddelen av boken. Det var spännande och jag gillade hur författaren byggde upp det.

Jag gillade huvudpersonerna, men kände att de ibland kanske inte riktigt reagerade som en normal människa hade gjort. Det hade krävts lite mer övertalning för att jag skulle gå mer på att göra uppdraget som de gavs. Men i övrigt så gillade jag dem.

Jag skulle rekommendera den här boken till någon som vill ha spänning och James Dashners kända twister! (Jag ser dem verkligen aldrig komma!)



2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade den! Jag fastnade inte alls och läste aldrig ut den. Gillar ju Dashner annars :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va trist för dig :( Men ja, det är alltid kul när man gillar böckerna man väljer att läsa :)

      Radera