tisdag 28 november 2017

Glass Sword

Varning för spoilers från tidigare delar!

Man ska aldrig vänta för länge med att skriva om böckerna som man läser/lyssnar på. Nu har jag svårt att hålla isär del 2 och 3, men vi hoppas att det blir bra det här.

Mare Barrows blod är rött, färgen hos vanligt folk, men hennes silverförmåga, kraften att styra blixten, har förvandlat henne till ett vapen som kungahuset försöker kontrollera. Härskaren kallar henne en bluff, men när hon flyr från Maven, prinsen vännen som bedrog henne, upptäcker Mare något häpnadsväckande:Hon är inte den enda i sitt slag. 

Jagad av Maven, nu en hämndlysten kung, ger sig Mare ut för att söka upp och rekrytera andra röd-och-silver-krigare till kampen mot hennes förtryckare. Men Mare inser att hon befinner sig på en livsfarlig väg, där hon riskerar att bli just det slags monster hon försöker besegra. Kommer hon att krossas under tyngden av de liv som upproret kostar? Eller har hon härdats för gott av allt svek och förräderi?

Efter första boken var jag väldigt spänd på den här. Men det blir lite mycket ibland. Mare är väldigt sur och känner sig hela tiden så ensam, även om hon faktiskt har vänner omkring sig. Sedan är det vääääldigt segt med alla "jag litar inte på dig".. ingen litar på någon, det är lite segt faktiskt.

Men i slutet ökade tempot och jag kände ändå att jag ville veta fortsättningen, vad är det med serier egentligen? Har man läst första boken tycker jag absolut att man ska fortsätta och läsa och se fortsättningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar