söndag 23 juli 2017

Vad jag dricker!

Idag tänkte jag faktiskt ta ett steg bort från böckerna och vara lite mer personlig. Lite iaf.. Jag följer ganska många bloggar, varav Teknifik är en av dem. Hon hade den här listan på sin blogg förra veckan, och idag kände jag för att fylla i den jag också!

Listan kommer från Flora via Teknifik.

Kaffe: 

Ibland, alltid med mjölk. Har slutat med sockret som var ett krav i början. Däremot så har jag levt på islatte (helst vanilj eller karamell) den här sommaren, så i fredags köpte jag faktiskt hem "vanilla syrup" för att kunna fixa latte hemma istället! Försök 1 blev för mycket vanilj, idag gick det mycket bättre! Nästan en perfekt blandning!

Öl: 

Nej tack, aldrig. Jag har försökt och smakat flera olika sorter, det går verkligen inte. Sedan att jag gått och blivit glutenintolerant hjälper väl kanske inte heller. 

Vin: 

Ja tack, gärna vitt. Inte allt för torrt. 

Bubbel: 

Nja, här är jag tveksam. Inte hittat något som jag direkt gillat ännu iaf. 

Te: 

Japp, även här gärna vanilj och även här har jag mjölk. Skyll på min mamma, allt är hennes fel! I swear to god!

Juice: 

Mer när jag var yngre. Nu blir det väldigt sällan det. 

Mjölk: 

Japp, i både kaffe och te som du märkt. Aldrig enbart mjölk dock.

Cider: 

Jaaa, älskar cider! Här har vi helt klart min dryck! Cider och jordgubbar, behöver jag säga mer?!

Drink: 

Något med kokos brukar jag dricka, annars ber jag ofta om något sött och låter bartendern göra som de vill, det brukar faktiskt bli ganska bra. Roligt också att be om någon specifik färg på drinken. 

Vatten: 

För lite, får verkligen anstränga mig på sommaren. Hur kan människor dricka 2l om dagen?!

Läsk: 

Cola eller Fanta exotic! 

Saft: 

Finns det något bättre än hemmagjord (snarare farmorgjord) flädersaft?! Den bästa!

Alkoholfritt ute: 

Drinkarna jag pratade om tidigare var alkoholfria, jag dricker väldigt väldigt sällan alkohol. 

Övrig dryck:

Har du någon gång testat Japansk läsk? Bara att öppna den är roligt! När man tagit bort plasten sitter det en glaskula högst upp. Man använder en slags öppnare och trycker ner glaskulan i flaskan för att öppna den. Den smala delen på flaskan fångar sedan upp kulan, och så ligger den där i och återvinns tillsammans med flaskan.

Bilden är lånad här ifrån.

Vill du också vara med? Kolla in på Teknifiks sida så har hon gjort det enkelt att kopiera listan! Lämna gärna en kommentar så jag kan komma och läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar