söndag 30 juli 2017

Vad jag kollar på!

Nästan varje söndag har Nelly en "sunday funday" där hon skriver lite vad hon känner för. Det verkar kul, så jag vill också göra något sådant!

Förra veckan skrev jag lite om vad jag dricker till vardags och då jag den här veckan har varit lite halvkrasslig (du vet en sådan där "jag håller nog på att få en förkylning"-trötthet) så har det blivit ganska mycket serier. Så, idag hittar jag på min egen lilla enkät och svarar på frågan:

Vad kollar jag på?


När jag känner för något spännande?
Game of Thrones. Jag menar, går det att kolla på den serien utan att dö av spänning?! Jag tycker att veckorna kan komma lite snabbare nu, eller så kan de släppa alla avsnitt på en gång!

När jag känner för något roligt?
Den senaste tiden har det varit Brooklyn Nine-Nine. Sjukt rolig serie!



När jag känner för något sorgligt?
Det händer nästan aldrig att jag vill kolla på något enbart för att det är sorgligt, men en random film baserat på en verklig historia funkar oftast.

När jag känner för något verkligt?
Här blir det ofta någon hästfilm. A Cowgirl's Story var den senaste, men Cowgirls n' Angels eller The Longest Ride. 

När det är fint väder?
Då brukar jag vara på humör för något lättsamt, vanligtvis Disney eller andra barnfilmer. Hur många gånger kan man se på Herkules? Eller kanske Mulan?


När det är dåligt väder?
oohh, när det är dåligt väder får jag alltid lust att kolla på något gulligt. Typiska chick flicks! Legally Blonde, The Holiday, The Accidental Husband eller The First Wives Club.

Senaste filmen jag såg?
Descendants 2. En uppföljare som jag gillade mer än den första, och det är ju inte så ofta som det händer. Men helt ärligt, kläderna på skurkarna är helt fantastiska! Älskar dem!


Vad kollar du på vanligtvis? Några favoriter som alltid kommer tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar