söndag 10 september 2017

Library Lovers Book Tag

Hittade en tag hos Ewelina som jag ville göra! Hoppas ni har en trevlig helg!

Jag har översatt frågorna så bra jag kan, då originalet hos Ewelina var på engelska. 

1. Hur ofta besöker du ditt lokala bibliotek?
Nu för tiden blir det inte speciellt ofta tyvärr. Jag har väldigt mycket böcker hemma och med bloggen så har jag börjat att få fler och fler rec-ex som jag vill läsa. Men när jag var liten så var jag på biblioteket hela tiden. Jag läste ALLA hästböcker som fanns på vårt lokala bibliotek och det var så som jag började med fantasy.

2a. Är du den typen av person som lånar fler böcker än du vet att du kan läsa eller är du en person som lånar exakt så många böcker som du planerar att läsa innan det är dags att lämna tillbaka dem?
Jag brukar bara låna en eller två böcker åt gången. Så jag blir nog en nr 2, lånar bara så många som jag faktiskt hinner läsa. 

2b. Hur många böcker lånar du varje månad?
Nu för tiden blir det som sagt inga. Men när jag var liten så var det nog mellan 5-10 st.

3. Hur gammal var du då du fick ditt första bibliotekskort?
hmm, jag vet inte riktigt. Men jag vet att jag gick och lånade böcker själv när jag var ca 10 år, så då hade jag ett iaf. 

4. Går du till biblioteket för att låna en specifik bok eller lånar du det som fångar ditt intresse?
Om jag går dit nu så går jag för att låna en specifik bok. Men sen när jag väl är där så kan jag absolut hitta något bara för att det låter intressant. 

5. Lånar du bara böcker på biblioteket eller lånar du även dvder, ljudböcker osv?
Nope, enbart böcker. Kort och enkelt svar.

6. Från vilken avdelning på biblioteket lånar du majoriteten av dina böcker? (Unga vuxna, vuxna, deckare, fantasy...)
Jag läser mest Unga Vuxna eller fantastik.

7a. Vad är din favoritdel av att använda ditt lokala bibliotek?
Det är väldigt trevlig personal på mitt bibliotek och man kan alltid få hjälp att hitta rätt böcker. De har nya fina lokaler och en kaffemaskin. (Utöver det faktum då att det är ett bibliotek och de har massor av böcker!)

7b. Vad är din minsta favoritdel av ditt lokala bibliotek?
Det kan ibland vara lite stökigt och högljutt.


Så, det här var mina svar. Det vore kul om du också ville vara med! Lämna en länk i kommentarerna!


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du svarade på frågorna och översatte dem också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyckte att det var lite kul :) Alltid roligt med en tag!

      Radera