söndag 3 september 2017

Sommarläsningen

Jag har hittat en "efter sommar"-enkät hos Gabriella Kjeilen som jag tänkte svara på idag!


Hur blev din lässommar?
Jag tycker att den blev ganska så bra! Jag har inte läst supermånga böcker, men de jag har läst har hållit mycket hög kvalité.

Läste du det du hade tänkt? Mer eller mindre?
Jag hade inte direkt någon plan för läsningen, så det går inte riktigt att svara på den här frågan. Men jag tyckte som sagt att det varit en bra boksommar.

Vilken var den bästa boken du läste?
Det var nog Drakens Dotter av Ulrica Edvinsson Sundin. Recensionen kan ni läsa här.



Någon bok som blev en besvikelse?
Tyvärr så blev det Fortunatas Profetia, som jag avbröt läsningen av i Juli. Jag hade sett fram emot den, men det blev tyvärr för mycket som inte fungerade enligt mig. Kanske försöker jag läsa den vid ett senare tillfälle.

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Nej, som jag sa innan så hade jag inte direkt någon planering, så då blir det lite svårt att "inte hinna". Men jag har min "att läsa"-hög som alltid blir längre.

Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Oja! I bilden visas min nuvarande "att läsa"-hög (den förändras ju ganska ofta). Det är När livet börjar om, Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden, Dagen då Vi försvann, Oraklets gåta, Ordbrodösen och Flora Banks förlorade minne. De här böckerna är en blandning av rec-ex, köpta och lånade.



Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Se svaret på föregående fråga.

Något annat du ser fram emot i höst?
Bokmässan såklart, som många andra boknördar. Sedan är det allmänt att det börjar anses okej att tända ljus på kvällarna också. Det är inte riktigt accepterat att göra det under sommarhalvåret...


2 kommentarer:

  1. Hm, den här kanske jag skulle göra med. Enkäter är alltid skoj!

    SV: Hehe, jag tyckte nästan tvärtom. Hade inte räknat med twisten alls :) Min recension hittar du här: https://nilmasbokhylla.wordpress.com/2017/08/10/everything-everything-av-nicola-yoon/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! :D Håller med, enkäter är alltid kul! :D

      Radera